Zmogljivost in učinkovitost|Delovanje sistema Porsche E-Hybrid
Zmogljivost in učinkovitost: Delovanje sistema Porsche E-Hybrid
Priključne hibride Cayenne in Panamera poganja tehnologija, ki smo jo razvili na dirkališču. Izjemno močni elektromotorji s takoj razpoložljivim navorom podpirajo bencinske motorje, dovršen visokotehnološki pogonski sklop pa zagotavlja izjemne pospeške z mesta in močno zvezno pospeševanje pri višjih hitrostih. Modeli E-Hybrid delujejo v štirih osnovnih načinih vožnje - varčnem E-Power za vsakodnevne opravke, učinkovitem hibridnem Hybrid Auto za daljša potovanja ter Sport in Sport Plus za izkoriščanje maksimalnega potenciala obeh motorjev.
Tehnologija dvojne zmogljivosti
Tehnologija priključnih hibridov Porsche E-Hybrid je danes na voljo v več modelih Cayenne in Panamera. Vir električne moči je vselej visokozmogljiv 100 kW električni motor s kar 400 Nm največjega navora. Njegova prednost pa ni le zmogljivost, pač pa tudi umestitev v pogonski sklop. Elektromotor je nameščen neposredno med bencinski šest ali osem-valjni motor in avtomatski menjalnik. V tej poziciji se njegova moč prenaša na isto os kot moč bencinskega motorja. Rezultat je popolnoma usklajeno delovanje obeh motorjev in menjalnika, zato voznik preklapljanja med enim in drugim motorjem ne bo ne občutil, niti slišal.
Elektromotor pa ne deluje samo kot porabnik energije, pač pa tudi kot generator. Ob zaviranju kinetično energijo avtomobila pretvarja v elektriko in z njo polni baterijo. Rekuperacija električne energije predstavlja torej znaten del učinkovitosti tehnologije Porsche E-Hybrid. Velik del energije, ki bi se pri običajnem avtomobilu med zaviranjem pretvorila v toploto, sistem izkoristi za nadaljnjo vožnjo.
Visokonapetostna baterija
Močan električni motor za svoje delovanje potrebuje močno baterijo. Vsi modeli Cayenne in Panamera E-Hybrid so opremljeni z litij-ionsko baterijo kapacitete 17,9 kWh. Njena visoka zmogljivost omogoča vožnjo tudi izključno na elektriko.
Električen doseg je odvisen od izbranega modela. Pri modelih Panamera znaša od 56 do 47 kilometrov, pri modelih Cayenne pa od 44 do 40 kilometrov. Te razdalje so v okvirjih povprečne dnevne poti slovenskega voznika. Znaten del poti ali morda celotno dnevno pot po vsakdanjih opravkih lahko z modeli Porsche E-Hybrid opravite samo z elektriko.
Polnjenje baterije Porsche E-Hybrida je enako preprosto kot polnjenje vašega mobilnega telefona na domači vtičnici. Na običajni gospodinjski vtičnici popolnoma prazno baterijo s Porsche polnilcem, ki je del serijske opreme avtomobila, napolnite v približno 8 urah, torej praktično čez noč.
Obstoječ električni priključek zadostuje potrebam večine voznikov. Hitrejše pa je polnjenje na domači ali javni električni polnilnici. V tem primeru je hitrost polnjenje odvisna od izbire v avtomobil vgrajenega polnilca. Če boste svojega Porsche E-Hybrida naročili s serijskim 3,6 kW notranjim polnilcem, boste baterijo popolnoma napolnili v približno 4 urah, z opcijskim 7,2 kW polnilcem pa se bo čas polnjenja skrajšal na približno 2 uri in pol.
Za obstojnost in dolgoročno delovanje baterije pod visokimi obremenitvami vam ni treba skrbeti. Sofisticiran sistem vodnega hlajenja skrbi za optimalno delovanje baterije v vseh temperaturnih pogojih. Pri visokih obremenitvah, ko je elektromotor najbolj obremenjen, hladilni sistem baterijo hladi. Ob manjših obremenitvah elektromotorja in v času nizkih zunanjih temperatur pa sistem baterijo greje. S tem omogoča hitrejše polnjenje in učinkovitejše delovanje pogonskega sklopa že ob hladnem zagonu.
Pri modelih Porsche E-Hybrid je seveda zelo pomembna tudi prostornost. Ta je v primerjavi z običajnimi modeli le minimalno okrnjena, saj je baterija kljub visoki zmogljivosti izjemo kompaktna. V hibridnih modelih Cayenne in Panamera je baterija elegantno nameščena pod dno prtljažnika.
Od izjemno varčne do športne vožnje
Za razliko od hibridnih dirkalnikov, so cestni modeli Porsche E-Hybrid veliko udobnejši, bolj praktični in vsakodnevno uporabni. Vsem modelom Cayenne in Panamera E-Hybrid so skupni štirje načini delovanja hibridnega sklopa, od najbolj varčnega in učinkovitega pa vse do športno dinamičnega.
.
E-Power
Najbolj varčno in skoraj neslišno se lahko vozite v načinu E-Power. Avtomobil pri speljevanju in vožnji poganja izključno elektromotor, če pa malce odločneje stopite na plin, samodejno zažene bencinski motor in za nekaj časa preklopi v hibridni način vožnje. Kot smo že zapisali, ta preklop za voznika ni zaznaven. Izključno na elektriko se avtomobil največkrat vozi po mestnih središčih, kjer je veliko speljevanja in ustavljanja. Tudi po avtocesti lahko vse do najvišje zakonsko dovoljene hitrosti peljete samo na elektriko.
.
Hybrid Auto
S preklopom stikala na črko »H« aktivirate hibridni način vožnje. V načinu Hybrid Auto avtomobil s pomočjo podatkov, kot so stanje napolnjenosti baterije, hitrost vožnje ter topološki in navigacijski parametri izračuna optimalno kombinacijo delovanja bencinskega in elektromotorja. Sistem se v tem načinu prilagodi vašim vozniškim navadam in stremi k najučinkovitejši porabi goriva in elektrike. Na odsekih, kjer je bencinski motor najbolj aktiven, je tudi polnjenje baterije najintenzivnejše.
V načinu Hybrid Auto lahko z nastavitvami v sistemu Porsche Communication Management upravljate še z dvema dodatnima funkcijama, E-Hold in E-Charge. Funkcija E-Hold obdrži trenutno stanje napolnjenosti baterije. Priročna je pri načrtovanju kasnejše umirjene mestne vožnje ali dinamične vožnje po regionalki, kjer je potrebna dodatna moč elektromotorja. Ob izbiri funkcije E-Charge pa bencinski motor in sistem rekuperacije energije baterijo aktivno polnita.
.
Sport
Preklop stikala na oznako »S« kot Sport aktivira živahnejši temperament avtomobila. V načinu Sport se podvozje in pogonski sklop pripravita na športno vožnjo, stanje napolnjenosti baterije pa vedno zagotavlja hipen zagon elektromotorja. Način Sport se najbolje obnese med hitrejšo vožnjo po avtocesti ali dinamičnim vijuganjem po podeželski regionalki.
.
Sport Plus
Četrti, in najbolj športen, je način vožnje Sport Plus. V tem načinu so oba motorja in podvozje pripravljeni na največjo zmogljivost. Tudi baterija se zaradi zagotavljanja maksimalne podpore elektromotorja bencinskemu polni najhitreje.
Ne glede na način, v katerem se boste peljali, maksimalno zmogljivost modelov Porsche E-Hybrid lahko prikličete takoj in brez preklapljanja med načini vožnje. V sredini vrtljivega stikala za izbiro voznih načinov se nahaja gumb Sport Response. Z njim lahko aktivirate funkcijo Boost in za 20 sekund prikliče maksimalno moč električnega motorja za dirkaški start z mesta ali močan pospešek med prehitevanjem.
Si želiš med prvimi zvedeti novice o vozilih Porsche in ponudbah Porsche Centra Ljubljana? Prijavi se na naše e-novice.
Prišlo je do napake.
Vaša prijava na e-novičnik je bila uspešna!
Naša spletna stran za namen izboljšave delovanja uporablja nasljednje vrste piškotkov (podroben opis namena uporabe in obdobja hrambe je na voljo tukaj)