Porsche konfigurator

Zgodbe dvojne zmogljivosti

Menu item

Dvojna zmogljivost: Cayenne E-Hybrid & Panamera 4 E-Hybrid

Tehnologija Porsche E-Hybrid se je rodila na dirkališču, z leti razvoja pa je svoje mesto našla tudi v najzmogljivejših cestnih modelih Porsche Cayenne in Panamera. Združitev moči bencinskega in električnega motorja se odraža v večji hitrosti, učinkovitosti in vzdržljivosti teh avtomobilov.

4 MIN BRANJA

Menu item

Modeli Porsche E-Hybrid: Vse, kar morate vedeti o priključnih hibridih Porsche

Prodajna svetovalca v Porsche Centru Ljubljana, Ines Severinski Krivec in Filip Batič, sta Saši Kapetanoviču odgovorila na vsa vprašanja o modelih Porsche E-Hybrid. Oglejte si video, ali pa berite dalje, da jih boste tudi vi bolje poznali.

6 MIN BRANJA

Menu item

Porsche od blizu: Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Porschejevi hibridni pogonski sklopi izvirajo neposredno iz avtomobilskega športa. Povečanje zmogljivosti z dodatnim električnim motorjem, ki podpira bencinskega, je bila še pred leti inovativna strategija za številne zmage na dirkališčih, danes pa je ta izjemo učinkovita tehnologija na voljo tudi v cestnih avtomobilih. Hibridna Panamera je na voljo v treh različicah motorizacije, podrobneje pa vam predstavljamo Panamero 4 E-Hybrid s 462 konjskimi močmi. Za več zmogljivosti lahko izberete še med Panamero 4S E-Hybrid s 560 konjskimi močmi in Panamero Turbo S E-Hybrid, ki razvije kar 700 konjskih moči. Vse tri različice so na voljo kot limuzina, podaljšana limuzina Executive ter Sport Turismo.

11 MIN BRANJA

Menu item

Porsche od blizu: Porsche Cayenne E-Hybrid

Prihodnje leto bo minilo 20 let, odkar smo pri Porscheju stopili v tako imenovan SUV segment (Sport Utility Vehicle). Za razliko od večine avtomobilskih proizvajalcev smo idejo o športnem terencu že takrat uresničili precej dobesedno. Prvi generaciji zmogljivih bencinskih in dizelskih športnikov je leta 2011 sledila druga, v kateri se je Cayennovi floti pridružil prvi hibrid z geni dirkalnika. Znanje in izkušnje, ki smo jih s hibridno tehnologijo pridobili na dirkališčih, smo zadnje desetletje intenzivno prenašali na cesto. Danes je med nami že tretja generacija Cayenna z zmogljivo in učinkovito tehnologijo priključnega hibrida. Hibridni Cayenne je na voljo v dveh izvedbah. Osnovna, Cayenne E-Hybrid razvije 462 konjskih moči, močnejša Cayenne Turbo S E-Hybrid pa kar 680. Oba modela sta na voljo kot SUV in Coupé.

11 MIN BRANJA

Menu item

Zmogljivost in učinkovitost: Delovanje sistema Porsche E-Hybrid

Priključne hibride Cayenne in Panamera poganja tehnologija, ki smo jo razvili na dirkališču. Izjemno močni elektromotorji s takoj razpoložljivim navorom podpirajo bencinske motorje, dovršen visokotehnološki pogonski sklop pa zagotavlja izjemne pospeške z mesta in močno zvezno pospeševanje pri višjih hitrostih. Modeli E-Hybrid delujejo v štirih osnovnih načinih vožnje - varčnem E-Power za vsakodnevne opravke, učinkovitem hibridnem Hybrid Auto za daljša potovanja ter Sport in Sport Plus za izkoriščanje maksimalnega potenciala obeh motorjev.

5 MIN BRANJA

Menu item

Porsche e-goriva: Trajnostna in okolju prijazna prihodnost motorjev z notranjim izgorevanjem

Strast do vožnje na eni in trajnostni odnos do okolja na drugi strani. Je možno oboje hkrati? Z našimi visokozmogljivimi električnimi športniki smo dokazali, da je. Zdaj pa gremo še korak dlje. Pri Porscheju razvijamo sintetična goriva, s katerimi lahko tudi motorji z notranjim izgorevanjem postanejo prijazni okolju.

4 MIN BRANJA

Hero image
Porsche od blizu|Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Porsche od blizu: Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Porschejevi hibridni pogonski sklopi izvirajo neposredno iz avtomobilskega športa. Povečanje zmogljivosti z dodatnim električnim motorjem, ki podpira bencinskega, je bila še pred leti inovativna strategija za številne zmage na dirkališčih, danes pa je ta izjemo učinkovita tehnologija na voljo tudi v cestnih avtomobilih. Hibridna Panamera je na voljo v treh različicah motorizacije, podrobneje pa vam predstavljamo Panamero 4 E-Hybrid s 462 konjskimi močmi. Za več zmogljivosti lahko izberete še med Panamero 4S E-Hybrid s 560 konjskimi močmi in Panamero Turbo S E-Hybrid, ki razvije kar 700 konjskih moči. Vse tri različice so na voljo kot limuzina, podaljšana limuzina Executive ter Sport Turismo.

Dizajn

Kmalu bo minilo sedem desetletij, odkar je Ferry Porsche predstavil enega najbolj brezčasnih dizajnov v svetu avtomobilizma. Privzdignjeni sprednji boki, nizek pokrov sprednjega prtljažnika in streha, ki se elegantno spušča vse do zadka, kjer jo v izteku objemata dva mišičasta boka. To so večne linije Porscheja 911, ki jih danes najdemo v vseh modelih znamke. Še najbližje športni ikoni pa je nova Porsche Panamera, ki si je pri devetstoenajstici sposodila skoraj vse oblikovalske elemente – razen velikosti seveda. Nič nenavadnega torej, če bo kdo na prvi pogled zamenjal avtomobila. To je pravzaprav glavni cilj Porschejevih oblikovalcev; vsak Porsche mora namreč izgledati kot Porsche. Ima pa Panamera nekaj oblikovalskih posebnosti, ki limuzini pridajajo športno eleganco in impresiven videz.

undefined

V primerjavi z modelom 911 je Panamera spredaj skoraj 9 cm širša, v sprednje boke integrirane značilne LED luči s štirimi svetilnimi točkami pa so nekoliko bolj oglate. Panamera ima motor spredaj. Pokrov motorja je zato višji, višinska razlika do sprednjih bokov pa manjša.

undefined

Zaradi spretnih oblikovalskih potez sta si podobni tudi stranski silhueti obeh avtomobilov. Kljub temu, da je Panamera kar dobrega pol metra daljša od devetstoenajstice, se njuna zadka zdita praktično enaka. Oblikovalsko skrivnost razkrije že Panamerino položnejše vetrobransko steklo. Ker je Panamera skoraj 13 cm višja in 53 cm daljša od 911, se streha počasneje dviga in spušča. Na višjem Panamerinem zadku so višje nameščene tudi zadnje luči. Ker se neprekinjena linija strehe pri obeh modelih konča pri zadnjih lučeh, dobimo vtis, da si avtomobila delita isti zadek. Genialna oblikovalska poteza.

undefined

Kjer je pri 911 motor, je pri Panameri prtljažnik, zato slednja ne potrebuje odprtin za hlajenje. Zadnje steklo se lahko nadaljuje vse do dvižnega spojlerja, ki izboljšuje Panamerino aerodinamiko. Enodelni spojler Panamere 4 E-Hybrid se pri hitrosti 90 km/h samodejno dvigne nad karoserijo in s povečanjem pritisne sile na zadek avtomobila poveča stabilnosti pri visokih hitrostih. V Panamerine boke so vgrajene široke in nizke zadnje luči, ki jih, tako kot pri modelu 911 povezuje značilna rdeča svetlobna črta. Pod njo je zelo elegantno umeščen napis Porsche.

undefined

Panamerinih 505 cm skupne dolžine zahteva seveda dva para vrat, v kupejevski zadek pa so nameščena še velika vrata prtljažnika. Kot del sistema aktivne aerodinamike so v sprednji odbijač vstavljene lopute, ki usmerjajo zrak skozi koloteka. Za izpust zraka so v sprednje blatnike Panamere vgrajene odprtine, ki zračni tok usmerijo skozi vdolbine na vratih. Takšno optimizacijo aerodinamike so si inženirji izposodili pri dirkalnikih.

undefined

Panamera 4 E-Hybrid je serijsko opremljena z 19-palčnimi platišči, opcijsko pa so na voljo tudi 20 ali 21-palčna platišča. Pod njihovimi kraki bodo zasvetile zavorne čeljusti značilno žareče zelene barve, na izbiro pa so tudi diskretnejše črne čeljusti.

Tehnologija

Porschejeva filozofija hibridnih vozil se nekoliko razlikuje od usmeritev ostalih avtomobilskih proizvajalcev. Čeprav je učinkovitost še zmeraj v ospredju, pa je največja prednost sistema E-Hybrid povečana zmogljivost.

V vse modele Panamera E-Hybrid je vgrajena naša najnovejša tehnologija priključnih hibridov. Osrednji vir moči je bencinski motor, ki ga za večjo zmogljivost podpira močan električni motor. Tega napaja baterija, ki jo lahko napolnimo s priklopom na zunanji vir električne energije.

undefined

Električni motor Panamere 4 E-Hybrid razvija največjo moč 100 kW (136 KM) ter največji navor 400 Nm. Bencinski 2,9-litrski šestvaljnik pa s pomočjo dveh turbin proizvede 243 kW (330 KM) največje moči in 450 Nm največjega navora. Ko oba motorja delujeta s polno močjo, se Panamera 4 E-Hybrid ponaša s kar 340 kW (462 KM) in 700 Nm kombiniranega navora. Moč se na cesto prenaša prek vseh štirih koles.

undefined

Posebnost električnega motorja je njegova umestitev v pogonski sklop avtomobila. Integriran je namreč neposredno v 8-stopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama (PDK), kar zagotavlja izjemno zvezno prenašanje moči. Bencinski in električni motor sta tako popolnoma usklajena, zato preklapljanja med njima ne boste niti slišali, niti čutili.

undefined

Električni motor se v Panameri 4 E-Hybrid napaja iz visokonapetostne baterije s kapaciteto 17,9 kWh. Baterijo lahko polnite s priklopom avtomobila na navadno električno vtičnico ali na domačo oziroma javno električno polnilnico. Za polnjenje na običajni domači električni polnilnici potrebujete le originalni prenosni nosilec Porsche, ki je del serijske opreme avtomobila. Kot dodatna oprema pa je na voljo še polnilni kabel Mode 3, ki ga boste potrebovali za polnjenje na javni električni polnilnici.

undefined

V Panamero 4 E-Hybrid je serijsko vgrajen 3,6 kW notranji polnilec, s katerim se bo avtomobil s popolnoma prazno baterijo na domači ali javni električni polnilnici napolnil v približno 4 urah. Opcijski, 7,2 kW polnilec pa bo čas polnjenja skrajšal na približno 2 uri in pol. Ne glede na notranji polnilec, ki ga boste izbrali, bo Panamera 4 E-Hybrid na navadni gospodinjski električni vtičnici spet polna v približno osmih urah. Prazno baterijo boste tako napolnili kar čez noč.

Vsekakor je priporočljivo, da avtomobil za doseganje maksimalne zmogljivosti in učinkovitosti ob redni uporabi tudi redno polnite. Avtomobil bo sicer s presežki energije bencinskega motorja in z rekuperacijo energije med zaviranjem sam poskrbel, da baterija ne bo nikoli popolnoma prazna. Med vožnjo se lahko baterija napolni vse do 80 odstotkov kapacitete.

Preberite podrobnejšo predstavitev tehnologije Porsche E-Hybrid.

Udobje

Takoj, ko se usedete v novo Panamero 4 E-Hybrid opazite, da se nahajate v značilnem Porsche 911 okolju. Pred vami je armaturna plošča s čistimi linijami in visoko postavljeno osrednjo konzolo, ki omogoča dirkaško hitre premike desne roke z volana do menjalnika. Veliko dela na osrednji konzoli sicer ne boste imeli, saj je serijski 8-stopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama precej hitrejši od ročnega prestavljanja.

undefined

Poznavalci boste takoj opazili športni volan, ki so si ga oblikovalci sposodili pri legendarnem hibridnem superšportniku, modelu 918 Spyder. Tudi vrtljivo stikalo za hitro preklapljanje med načini vožnje izvira iz tega cestnega dirkalnika.

undefined

Števci za volanom so del tako imenovanega Porsche Advanced Cockpit sistema. Kot pri devetstoenajstici, je tudi Panamerin sredinski merilnik vrtljajev ostal analogen, obdajata pa ga dva individualno nastavljiva digitalna zaslona, ki prepričljivo simulirata okrogle števce.

undefined

Na zgornjem delu osrednje konzole je visokoresolucijski 12,3-palčni na dotik občutljiv zaslon za upravljanje funkcij, kot so navigacija, Hi-Fi, telefon, Porsche Connect, nastavitve avtomobila in klimatska naprava. Slednjo sicer lahko upravljate tudi s fizičnimi tipkami na osrednji konzoli.

undefined

Klimatska naprava pa ima v vseh modelih E-Hybrid še eno veliko prednost. Avtomobil lahko ohladi ali ogreje tudi takrat, ko je parkiran in motorja nista aktivna. Časovnik klimatizacije stoječega vozila lahko nastavite v avtomobilu, še bolj priročna in uporabna pa je nastavitev na daljavo z mobilno aplikacijo My Porsche.

undefined

Mobilna aplikacija My Porsche je sicer del večjega sistema Porsche Connect, ki avtomobil povezuje s svetovnim spletom. S pretokom podatkov v realnem času omogoča funkcije kot so navigacija, lociranje vozila, zaklepanje in odklepanje na daljavo ter spremljanje podatkov o gorivu in elektriki.

undefined

Položaj sedenja za volanom je, značilno za Porsche, zelo športen in nizek. Izbirate lahko med udobnejšimi ali bolj športnimi sedeži. Sedeži so v Panameri 4 E-Hybrid vedno usnjeni, odločite pa se lahko med več različicami gladkega ali klub usnja. Udobje sedežev lahko še povečate z opcijskim gretjem, prezračevanjem in masažno funkcijo.

undefined

V serijski konfiguraciji je v Panameri 4 E-Hybrid dovolj prostora za štiri potnike, opcijsko pa lahko namesto sredinske konzole na zadnji klopi izberete še tretji sedež. Če radi potujete v svetlem ambientu, priporočamo izbiro panoramskega strešnega sistema z dvodelno stekleno streho. Steklo je nekoliko zatemnjeno in odlično toplotno izolirano, zato tudi močnejše sonce v notranjost ne bo pripekalo.

undefined

Panamera 4 E-Hybrid je že serijsko bogato opremljena. Naštevanje vseh dobrot bi preseglo okvirje tega članka, zato jih bomo omenili le nekaj. V osnovni opremi vas razvajajo pomočnik za parkiranje, asistent za vožnjo po voznem pasu, sistem Porsche Communication Management (PCM) s spletnim navigacijskim modulom, Connect Plus modul za povezljivost z mobilnim telefonom in Hi-Fi sistem z desetimi zvočniki.

undefined

Tudi seznam dodatne opreme je precej predolg za naš zapis. Avtomobil lahko opremite s parkirnim sistemom s 360-stopinjsko kamero, projicirnim zaslonom na vetrobranskem steklu, adaptivnim tempomatom in zvočnima sistemoma Bose ali Burmester, ki izpolnjujeta pričakovanja najzahtevnejših avdiofilov.

Zmogljiva baterija Panamere 4 E-Hybrid je kljub visoki kapaciteti 17,9 kWh izjemno kompaktna in pospravljena pod dno prtljažnika. To sicer malenkost zmanjša njegovo prostornino, a boste zaradi nižjega nakladalnega roba vanj lažje spravljali prtljago. Prostornina prtljažnika Panamere 4 E-Hybrid znaša 403 litre, ob zloženi zadnji klopi pa se ta poveča na 1242 litrov.

undefined

Še več prtljažnega prostora lahko Panameri dodate z originalno dopolnilno opremo Tequipment. Izbirate lahko med strešnim kovčkom, strešnim nosilcem koles ali nosilcem koles na zadku avtomobila.

undefined

Na cesti

Panamera 4 E-Hybrid si z dvetstoenajstico ne deli le zunanje podobe, pač pa tudi precejšen del vozne dinamike. Za to je v prvi vrsti zaslužen zmogljiv hibridni pogonski sklop, ki se odlično ujame s serijskim športnim zračnim vzmetenjem. To omogoča širok razpon nastavitev, vse od potovalnega udobja pa do športne dinamike. Možnosti kombiniranega delovanja obeh motorjev je v Panameri 4 E-Hybrid praktično neomejeno, v osnovi pa so na voljo štirje načini vožnje.

undefined

V prvem načinu E-Power je vožnja najbolj umirjena in varčna, saj avto poganja izključno električni motor. Ta način je najbolj primeren za mestna središča, kjer je veliko speljevanja in ustavljanja. Ob zmerni vožnji se lahko s Panamero 4 E-Hybrid na izključno električen pogon peljete do 55 km daleč, najvišja hitrost pa bo znašala 140 km/h.

undefined

Tudi v načinu E-Power je moč bencinskega motorja na voljo takoj, ko jo boste potrebovali. Če boste stopalko za plin pohodili odločneje, bo avto za trenutek sam preklopih v hibridni način in zagnal še bencinski motor. Ker sta električni in bencinski motor popolnoma usklajena, preklopa ne boste ne občutili in ne slišali.

V hibridni način delovanja pa lahko preklopite tudi ročno. Če stikalo na volanu zavrtite na oznako »H« kot Hybrid Auto, bo avtomobil samodejno določil optimalno kombinacijo delovanja bencinskega in električnega motorja. Nanjo bodo vplivali topološki in navigacijski podatki, stil vožnje, hitrost in stanje napolnjenosti baterije.

undefined

V hibridnem načinu bo avtomobil stremel k doseganju najučinkovitejše porabe goriva in elektrike. Med vožnjo v načinu Hybrid Auto sta na voljo še dve dodatni praktični funkciji. Funkcija E-Hold obdrži trenutno stanje napolnjenosti baterije.

Privarčevana električna energija pride prav ob načrtovanju kasnejše mestne ali dinamične regionalne vožnje, ko boste ponovno potrebovali moč električnega motorja. Z drugo funkcijo, E-Charge, pa bencinski motor in sistem rekuperacije aktivno polnita baterijo. Priročno takrat, ko nimate druge možnosti polnjenja.

undefined

Bolj dinamičen način delovanja Panamere 4 E-Hybrid lahko izberete s preklopom na oznako »S« za Sport. Oba motorja, menjalnik in podvozje tako pripravite na športno vožnjo, baterija pa je v stalni pripravljenosti na takojšnje povečanje moči elektromotorja.

V načinu Sport Plus je Panamera 4 E-Hybrid pripravljena na najbolj športno vožnjo. Oba motorja lahko dosegata največje zmogljivosti, podvozje pa je nastavljeno za premagovanje najzahtevnejših zavojev. Tudi polnjenje baterije je zaradi zagotavljanja maksimalne podpore električnega motorja v načinu Sport Plus najbolj intenzivno. Številke, ki jih v tem načinu dosega Panamera 4 E-Hybrid, so res impresivne. Le 4,4 sekunde potrebuje za pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro, pospeševanje pa se nadaljuje vse do neverjetnih 280 kilometrov na uro. Silovito pospeševanje spremlja športen zvok šestvaljnika, ki ga lahko z opcijskim originalnim Porsche športnim izpušnim sistemom še pojačate.

undefined

Maksimalno moč obeh motorjev pa lahko ne glede na izbrani način vožnje prikličete takoj. S pritiskom na gumb v sredini vrtljivega stikala aktivirate funkcijo Boost, ki za 20 sekund delovanje obeh motorjev prilagodi doseganju maksimalne zmogljivosti. S to funkcijo se lahko izstrelite z mesta, ali pa jo uporabite za pospeševanje med prehitevanjem.

Pod črto

Panamera 4 E-Hybrid je avtomobil za vse, ki vas športno srce vleče k 911, a si ob športnem avtomobilu želite še nekaj več vsakdanje praktičnosti. Nova Panamera si z devetstoenajstico ne deli le zunanje podobe, pač pa tudi dobršen del vozne dinamike. S hibridno motorizacijo ponuja velik razpon možnosti vožnje. V električnem in hibridnem načinu je Panamera 4 E-Hybrid varčen spremljevalec po vsakodnevnih opravkih, z aktivacijo športnih načinov vožnje pa bo z odliko opravila s hitrimi odseki regionalnih cest. Če si boste kdaj zaželeli še bolj adrenalinske vožnje, pa lahko polni potencial Panamere 4 E-Hybrid preizkusite tudi na dirkališču.

V Panameri je dovolj prostora za udobno družinsko ali poslovno potovanje petih potnikov, le tretjega sedeža na zadnji klopi ne pozabiti naročiti. Tudi za prtljago vam ni treba skrbeti. Velik prtljažnik pod velikimi kupejevskimi vrati nudi prostor za zajeten kup potovalnih kovčkov, z zloženo zadnjo klopjo pa boste lahko prevažali tudi daljše predmete. Baterija je kljub veliki kapaciteti zelo kompaktna, zato v primerjavi z običajno Panamero le minimalno zmanjša prtljažni prostor.

undefined

Panamero 4 E-Hybrid boste največkrat polnili doma. Za polnjenje čez noč zadostuje že običajna gospodinjska vtičnica, za hitrejše polnjenje pa si lahko omislite lastno električno polnilnico.

Prednosti hibridnega pogonskega sklopa boste v celoti izkoristili, če boste avtomobil redno polnili z zunanjim virom električne energije. Če pa bi se vam kdaj vendarle zgodilo, da baterije ne bi utegnili napolniti, bodite brez skrbi. Avtomobil bo s presežki energije bencinskega motorja in z rekuperacijo zavorne energije baterijo samodejno polnil tudi med vožnjo. Poraba goriva bo takrat nekoliko višja, a še zmeraj precej nižja kot pri avtomobilih s primerljivo močnimi bencinskimi motorji.

Newsletter image