Prihodnje leto bo minilo 20 let, odkar smo pri Porscheju stopili v tako imenovan SUV segment (Sport Utility Vehicle). Za razliko od večine avtomobilskih proizvajalcev smo idejo o športnem terencu že takrat uresničili precej dobesedno. Prvi generaciji zmogljivih bencinskih in dizelskih športnikov je leta 2011 sledila druga, v kateri se je Cayennovi floti pridružil prvi hibrid z geni dirkalnika. Znanje in izkušnje, ki smo jih s hibridno tehnologijo pridobili na dirkališčih, smo zadnje desetletje intenzivno prenašali na cesto. Danes je med nami že tretja generacija Cayenna z zmogljivo in učinkovito tehnologijo priključnega hibrida. Hibridni Cayenne je na voljo v dveh izvedbah. Osnovna, Cayenne E-Hybrid razvije 462 konjskih moči, močnejša Cayenne Turbo S E-Hybrid pa kar 680. Oba modela sta na voljo kot SUV in Coupé.
Dizajn
Če boste kdaj v vetrobranskem steklu zagledali avtomobil, ki bo na prvi pogled izgledal kot precej visok Porsche 911, se vam bo z veliko verjetnostjo približeval novi Porsche Cayenne.
Značilne štiri-točkovne LED žaromete in rahlo privzdignjene boke so si oblikovalci Cayenna sposodili pri modelu 911 in tako legendarni Porschejev dizajn prenesli tudi v SUV segment. Žarometi so pri Cayennu skladno s celotno obliko avtomobila nekoliko bolj oglati, zaradi spredaj nameščenega motorja pa je tudi višinska razlika med pokrovom motorja in boki manjša.
Tudi pri zasnovi odbijača s tremi velikimi odprtinami za zajem zraka so se oblikovalci spogledovali z 911. Razlog ni le estetske narave, pač pa gre za povsem funkcionalno rešitev aktivne aerodinamike. Pod odprtinami se namreč skrivajo nastavljive lopute, ki zrak usmerjajo v koloteke sprednjih koles. Tako ustvarjajo zračno zaveso, ki preprečuje vrtinčenje zraka ob kolesih.
Tudi pogled na mogočno stransko silhueto avtomobila je impresiven. Cayenne se ponaša s 492 centimetri skupne dolžine in 290 centimetri medosne razdalje, kar mu tudi v hitrejših zavojih zagotavlja odlično lego na cesti. Gene modela 911 opazimo na zadnjih bokih, ki so širši od razdalje med C-stebričkoma, zato ima avtomobil precej mogočen in za SUV netipičen zadek. In ko smo že pri C-stebričkih - tudi tu je viden vpliv devetstoenajstice. Njihov precej položen nagib pripomore k značilnemu spuščanju strehe proti zadku, ki se zaključi z nagnjenim zadnjim steklom. V zgornjem delu ga objema mogočen spojler, ki kot podaljšek padajoče strehe skrbi za optimalen pretok zraka čez avtomobil.
V tipičnem Porsche slogu so zasnovane tudi zadnje luči. Te so športno nizke, elegantno integrirane v boke, povezuje pa jih značilna svetilna črta. Takšna zasnova optično še nekoliko prida k impresivnemu zadnjemu delu avtomobila.
Nepogrešljiv element stranskega pogleda na športni avtomobil so seveda atraktivna platišča. Na izbiro je velika ponudba 19 in 21-palčnih platišč, za modele E-Hybrid pa so na voljo tudi 22-palčna platišča.
Platišča in pnevmatike so na zadnji osi zaradi zagotavljanja boljše vozne dinamike širša kot na sprednji. Tudi to rešitev so si inženirji izposodili pri 911. Mogočni koloteki so pri modelih Cayenne opremljeni s plastičnimi letvicami. Te so lahko lakirane ali pa v črni plastiki. Slednje priporočamo voznikom, ki se boste večkrat zapeljali po slabših asfaltnih ali makadamskih cestah.
Ne glede na barvo laka karoserije, hibridne različice Cayenna s serijsko opremo izstopajo z mogočnimi zavornimi čeljustmi v kričeči svetlozeleni barvi. Seveda pa se lahko odločite tudi za diskretnejšo črno barvo čeljusti.
Tehnologija
Vsi modeli Porsche Cayenne E-Hybrid spadajo v družino priključnih hibridov. To pomeni, da baterijo, ki poganja elektromotor, polnimo s priklopom na zunanji vir električne energije. Za običajno polnjenje zadostuje že gospodinjska vtičnica, za hitrejše pa domača ali javna električna polnilnica.
Porschejeva filozofija priključnih hibridov izhaja iz avtomobilskega športa, zato je zmogljivost vedno na prvem mestu. Z optimalnim delovanjem električnega in bencinskega motorja pa so modeli E-Hybrid tudi izjemno učinkoviti.
Zmogljivost in učinkovitost dosegamo z električnim motorjem, ki glede na trenutno vozno situacijo ter izbran način vožnje podpira bencinski motor z dodatnimi 100 kW (136 KM) moči in s 400 Nm dodatnega navora. Bencinski motor v Cayennu E-Hybrid je 3-litrski turbo šestvaljnik, ki sam proizvede do 250 kW (340 KM) in 450 Nm največjega navora. Združitev moči obeh motorjev prinese kar 340 kW (462 KM) in impresivnih 700 Nm kombiniranega navora. Moč se pri vseh modelih Cayenne prenaša na vsa štiri kolesa.
Elektromotor je nameščen neposredno med bencinski motor in menjalnik, zato je prenos moči na cesto izjemno zvezen. Delovanje bencinskega in električnega motorja je tako popolnoma usklajeno, da preklapljanja med enim in drugim ne boste niti slišali, kaj šele občutili.
Vir električne energije za elektromotor je visokonapetostna baterija s kapaciteto 17,9 kWh, ki jo lahko polnite s priklopom na navadno domačo električno vtičnico ali na domačo oziroma javno električno polnilnico. Če boste prazno baterijo polnili na običajni gospodinjski vtičnici, boste za to potrebovali okrog 8 ur. Baterija se bo tako popolnoma napolnila praktično čez noč.
Priklop baterije na vtičnico pa ni edini način za polnjenje. Elektromotor namreč ob zaviranju avtomobila deluje tudi kot generator, kar pomeni, da se bo del energije, ki bi se sicer pretvorila v toploto, regeneriral. Na ta način se bo baterija polnila tudi med vožnjo.
Cayenne E-Hybrid je serijsko opremljen s 3,6 kW notranjim polnilcem, zato se bo na domači ali javni električni polnilnici prazna baterija popolnoma napolnila v približno 4 urah. Odločite se lahko tudi za opcijski 7,2 kW notranji polnilec, ki bo čas polnjenja skrajšal na približno 2 uri in pol.
Pogled v notranjost Cayenna E-Hybrid nam takoj razkrije edinstveno simbiozo tradicije in prihodnosti. Voznik udobno sedi pred armaturno ploščo, ki je moderna interpretacija tipičnega kokpita modela 911. V Cayennu je armaturna plošča nekoliko višja in širša, a osnovna postavitev voznikovega delovnega prostora ostaja enaka.
Vsi materiali, ki obdajajo voznika in potnike, so skrbno izbrani in najvišje kakovosti. Vrhunska je tudi kakovost izdelave, zato nenatančnih spojev in šivov v Cayennu ne boste našli.
Na dosegu desne roke se nahaja visokoločljivi 12,3-palčni zaslon, ki ga upravljamo s tipkami na dotik. Te se ob dotiku tudi fizično odzovejo z vibracijo, tako da z natančnim upravljanjem ne bo težav. Ergonomija upravljanja pa je še dodatno izboljšana s fizičnimi tipkami na spodnjem delu sredinske konzole.
Zelo praktično je tudi upravljanje klimatske naprave, saj lahko jakost in temperaturo naravnavate s pritiskanjem priročnih fizičnih stikal. Klimatska naprava pa v Cayennu E-Hybrid ne bo delovala le med vožnjo, pač pa s pomočjo visokonapetostne baterije tudi takrat, ko je avtomobil parkiran in motorja ne delujeta. Gretje ali hlajenje lahko tempirate že v avtomobilu ali pa kar na daljavo z mobilno aplikacijo My Porsche.
Mobilna aplikacija My Porsche je del dovršenega digitalnega ekosistema Porsche Connect, ki lastnika povezuje z avtomobilom, avtomobil pa povezuje s svetom. Sistem ima številne koristne funkcije, kot so navigacija s podatki v realnem času, lociranje vozila in opozarjanje na nevarnosti na cesti.
Pred voznikom Cayenna E-Hybrid so značilni Porschejevi okrogli števci. V sredini je, kot pri 911, analogni merilnik vrtljajev, obdajata pa ga dva TFT zaslona, ki podatke prikazujeta v obliki simuliranih okroglih števcev. Prikaz podatkov na digitalnih števcih je individualno nastavljiv. Posebej praktičen je prikaz navigacije, ki jo lahko namesto na centralnem, spremljate kar na manjšem desnem zaslonu.
V modelu Cayenne E-Hybrid lahko izbirate med štirimi osnovnimi načini vožnje. Med njimi lahko z vrtenjem stikala preklapljate kar na volanu. Stikalo, ki izvira iz superšportnega hibrida, modela 918, je v modelih E-Hybrid del serijske opreme.
V kabini Cayenna E-Hybrid se bo udobno peljalo do pet potnikov. Zaradi visoke strehe, ki se razteza vse do vzglavnikov zadnjih sedežev, tudi visokorasli na zadnji klopi ne bodo imeli prostorskih težav. Udobje sedenja pa je tisto, ki ga lahko v vseh modelih Cayenne zapišemo z veliko začetnico.
Izbirate lahko med običajnimi komfortnimi ali adaptivnimi športnimi sedeži. Tistim, ki si želite več udobja na daljših potovanjih priporočamo prve, za tiste, ki boste Cayenna večkrat pognali po hitrih zavojih regionalk pa bodo bolj primerni športni sedeži. V obeh različicah bodo sedeži oblečeni v usnje, da pa pozimi ne bodo mrzli in poleti vroči, jih lahko opremite s sistemom gretja, hlajenja in prezračevanja. Za še več udobja je na voljo tudi masažna funkcija.
Prostornost potniške kabine lahko optično povečate z izbiro panoramskega strešnega sistema. Steklena streha se razteza od prednjih sedežev pa vse do zadnjih naslonov, zato bo prijetno osvetlila prostor. Steklo je nekoliko zatemnjeno in toplotno izolirano, tako da tudi močnejše sonce ne bo pripekalo v kabino. Seveda pa je na voljo tudi popoln zastor steklene strehe.
Spisek opreme, ki bo olajšala upravljanje z vozilom je resnično dolg, zato bomo na tem mestu omenili samo nekaj elementov. Serijsko je Cayenne E-Hybrid opremljen s pomočnikom pri parkiranju, opozorilnim in zavornim asistentom, internetno povezavo in sistemom Porsche Connect. Po želji se lahko odločite tudi za 360-stopinjsko kamero, adaptivni radarski tempomat, asistenta za vožnjo po voznem pasu, asistenta za samodejno parkiranje in številne druge dodatke.
Kljub veliki kapaciteti 17,9 kWh je baterija v Cayennu E-Hybrid zelo kompaktna. Elegantno je pospravljena pod dno prtljažnika, zato praktično ne vpliva na njegovo uporabnost. Celo nasprotno, dno prtljažnika je poravnano z nakladalnim robom, kar znatno olajša spravljanje prtljage. V prtljažnik lahko pospravite do 645 litrov prtljage, z zloženo zadnjo klopjo pa vam je na voljo kar 1607 litrov prtljažnega prostora.
Če potrebujete še več prostora, lahko Cayenna opremite z originalnim strešnim kovčkom ali nosilcem koles. Predpogoj za njuno namestitev pa je naročilo avta z aluminijastimi strešnimi letvami. Kolesa lahko namestite tudi na originalni nosilec na zadku avtomobila. V tem primeru ob naročilu avtomobila ne pozabite na električno pomično vlečno kljuko.
Na cesti
Če se sprašujete ali je lahko SUV varčen in športen hkrati, vam lahko kar takoj odgovorimo pritrdilno. Čeprav Porschejeva hibridna tehnologija E-Hybrid izvira iz avtomotošporta, pa je izkušnja s Cayennom E-Hybird zelo vsestranska. Njegov značaj je namreč odvisen od izbranega načina vožnje. Način vožnje pa ni odvisen le od vaše desne noge in vrtenja volana, pač pa tudi od delovanja avtomobila v različnih voznih programih.
Najbolj umirjeno, varčno in tiho se boste peljali v načinu vožnje E-Power, ko avtomobil poganja izključno električni motor. Vožnja v tem načinu je najbolj smiselna v mestnih središčih, kjer je veliko speljevanja in ustavljanja. Če vaša desna noga ne bo pretežka, se boste s Cayennom E-Hybrid lahko izključno na elektriko peljali do 44 km daleč. Tudi po avtocesti se boste lahko do hitrosti 135 km/h peljali izključno na elektriko.
V načinu E-Power sicer deluje le električni del pogonskega sklopa, kar pa ne pomeni, da moč bencinskega motorja ni na voljo, če jo potrebujemo. Ob odločnejšem pritisku na stopalko za plin oziroma elektriko bo avto za nekaj časa sam preklopil v hibridni način delovanja in zagnal bencinski motor. Preklop med električnim in bencinskim motorjem je tako usklajen in uglašen, da ga ne boste niti zaznali. Boste pa vedeli, kdaj se bo ta priklop zgodil, ker vas bo nanj opozorila stopalka za plin.
Hibridni način lahko aktivirate tudi sami, če stikalo za preklop načinov vožnje zavrtite na oznako »H«. V načinu Hybrid Auto bo Cayenne E-Hybrid samodejno določil optimalno kombinacijo delovanja bencinskega in električnega motorja. Pri izračunu bo upošteval parametre, kot so topološki in navigacijski podatki, hitrost, voznikov slog vožnje ter stanje napolnjenosti baterije.
Delovanje avtomobila je tako prilagojeno najučinkovitejši porabi goriva in elektrike. V načinu Hybrid Auto sta vam na voljo še dve dodatni praktični funkciji. Z E-Hold bo avto obdržal trenutno stanje napolnjenosti baterije. Varčevanje z elektriko vam bo prišlo prav ob načrtovanju mestne vožnje ali vožnje po hitrejšem dinamičnem odseku ceste. S funkcijo E-Charge pa bosta bencinski motor in sistem rekuperacije aktivno polnila baterijo.
Ko si boste zaželeli dinamično zapeljati po podeželski regionalki, boste preklopili na način Sport. Delovanje motorjev, menjalnika in podvozja boste pripravili na športno vožnjo, baterija pa bo vedno pripravljena na takojšen zagon elektromotorja.
Na najbolj športno vožnjo je Cayenne E-Hybrid pripravljen v načinu Sport Plus. Oba motorja v tem načinu dosegata maksimalno zmogljivost, podvozje pa je pripravljeno na najzahtevnejše zavoje. Zaradi zagotavljanja maksimalne podpore električnemu motorju, je tudi polnjenje baterije v tem načinu najbolj intenzivno. V načinu Sport Plus Cayenne E-Hybrid v 5 sekundah pospeši z mesta do stotice, zaključi pa šele pri 253 km/h. Silovitega pospeševanja pa ne boste samo občutili, pač pa tudi slišali. V kabini ste namreč deležni prijetnega športnega rohnenja šestvaljnika, ki ni nikoli preglasen ali pretih. Ljubiteljem glasnejših in bolj intenzivnih zvokov bencinskih agregatov pa je opcijsko na voljo originalni Porsche športni izpušni sistem.
Porschejevi inženirji pa so za največje ljubitelje športne vožnje v modele Porsche E-Hybrid vgradili še funkcijo Boost, ki maksimalno moč obeh motorjev prikliče ne glede na to, v katerem načinu se trenutno peljete. Funkcijo aktivirate s pritiskom na gumb, uporabili pa jo boste pri hitrem startu z mesta ali za močno pospeševanje med prehitevanjem.
Čeprav Cayenne E-Hybrid v osnovi ni čistokrvni terenec, pa bo z lahkoto opravil tudi z makadamom in slabšimi cestami. Za terensko vožnjo so na voljo štirje prednastavljeni načini vožnje: Gravel (makadam), Mud (blato), Sand (pesek) in Rocks (kamenje). V teh načinih bo sistem za aktivno krmiljenje štirikolesnega pogona PTM (Porsche Traction Managament) poskrbel za optimalno porazdelitev pogonske moči med zadnjo in sprednjo premo.
Če boste svojega Cayenna večkrat zapeljali po brezpotjih, vam vsekakor svetujemo naročilo opcijskega adaptivnega zračnega vzmetenja, ki dvigne karoserijo. Pa tudi vožnja bo s sistemom za aktivno uravnavanje blaženja PASM (Porsche Active Suspension Management) bolj udobna.
Pod črto
S Cayennom E-Hybrid se boste odločili za vsestranski avtomobil. V prvi vrsti za tipičnega Porschejevega športnika, ki ga odlikujeta vrhunska zmogljivost in izjemna učinkovitost. Avtomobil postreže z udobjem, ki ga običajno nudijo le luksuzne limuzine. Primeren je tako za daljša družinska ali poslovna potovanja, kot tudi za krajše poti po vsakdanjih opravkih. Kljub dejstvu, da je Cayenne E-Hybrid priključni hibrid, pogonski sklop in baterija praktično ne vplivata na njegovo prostornost. V avtomobilu lahko udobno potuje pet potnikov, zelo prostoren pa je tudi prtljažnik.
Z značilno Porschejevo vozno dinamiko je spreten na asfaltu, z usklajenim delovanjem pogonskega sklopa, podvozja in naprednih asistenčnih sistemov, pa ga lahko brez skrbi zapeljete tudi po slabši cesti ali makadamu.
Navdušil bo tako ljubitelje tradicionalnih Porschejevih bencinskih motorjev, kot tudi voznike, ki prisegate na elektriko. Ker združuje najboljše iz obeh svetov, je Cayenne E-Hybrid idealna kombinacija športnih emocij in vsakodnevne racionalnosti.
Si želiš med prvimi zvedeti novice o vozilih Porsche in ponudbah Porsche Centra Ljubljana? Prijavi se na naše e-novice.
Prišlo je do napake.
Vaša prijava na e-novičnik je bila uspešna!
Naša spletna stran za namen izboljšave delovanja uporablja nasljednje vrste piškotkov (podroben opis namena uporabe in obdobja hrambe je na voljo tukaj)