Porsche e-goriva| Trajnostna in okolju prijazna prihodnost motorjev z notranjim izgorevanjem
Porsche e-goriva: Trajnostna in okolju prijazna prihodnost motorjev z notranjim izgorevanjem
Strast do vožnje na eni in trajnostni odnos do okolja na drugi strani. Je možno oboje hkrati? Z našimi visokozmogljivimi električnimi športniki smo dokazali, da je. Zdaj pa gremo še korak dlje. Pri Porscheju razvijamo sintetična goriva, s katerimi lahko tudi motorji z notranjim izgorevanjem postanejo prijazni okolju.
Naša pot k čisti mobilnosti
Zavedamo se, da je okoljski problematiki treba pri razvoju avtomobilov posvečati več pozornosti. Naša trajnostno naravnana strategija je jasna, do leta 2030 želimo doseči ogljično nevtralnost vseh novih avtomobilov Porsche. Poti do uresničitve tega cilja je več, med seboj pa se razlikujejo po tehnoloških rešitvah. Danes najbolj razširjen način proizvodnje okolju prijaznih vozil je elektrifikacija. Z elektrifikacijo smo pričeli, ne boste verjeli, že pred več kot 120 leti, ko je Ferdinand Porsche predstavil svoj prvi avtomobil sploh, električni Egger-Lohner C.2 Phaeton. Kljub temu, da je šlo takrat za obetajočo tehnologijo, pa se je avtomobilska industrija usmerila v razvoj motorjev z notranjim izgorevanjem.
Več kot 110 let kasneje smo idejo o električno gnanih avtomobilih ponovno obudili in leta 2010 je na trg zapeljal prvi hibridni Porsche, Cayenne S Hybrid. Že 4 leta kasneje pa so se naši kupci lahko zapeljali s prvim priključnim hibridom, Panamero S E-Hybrid. Razvoj elektromotorjev in baterijskih sklopov se je v naslednjih letih odvijal z bliskovito hitrostjo in že leta 2019 je model Taycan postal prvi popolnoma električni Porsche moderne dobe. V naslednjih letih bomo delež visokozmogljivih električnih športnikov še povečali in do leta 2025 bo električna energija poganjala že polovico naše flote. Kako pa je z drugo polovico? So lahko tudi agregati z notranjim izgorevanjem enako čisti kot električni motorji? Pri Porscheju smo prepričani, da so lahko in verjamemo, da bo ta pritrdilen odgovor razveselil marsikaterega ljubitelja bencinskih hlapov.
Klimatska nevtralnost motorjev z notranjim izgorevanjem
Kljub izredno intenzivnemu razvoju električnih vozil pa se pri Porscheju zavedamo, da se prehod na električna vozila ne more zgoditi čez noč. Če smo iskreni, si takšnega popolnega prehoda niti ne želimo. V naše avtomobile vedno vlagamo ogromne količine znanja, izkušenj in ljubezni, kar so skozi desetletja prepoznali tudi naši kupci. Zaradi izjemne kakovosti in pozornost, ki jo lastniki vlagajo v vzdrževanje, je kar 70 % vseh avtomobilov, kar smo jih kdaj izdelali, še vedno na cesti. Ker si želimo, da tako ostane tudi v prihodnje, se trudimo trajnostno delovanje uresničevati tudi z našimi modeli z motorji na notranje izgorevanje ter z modeli E-Hybrid.
Rešitev za ohranjanje tradicionalne motorizacije in nadaljnjo proizvodnjo okolju prijaznih vozil vidimo v razvoju sintetični oziroma e-goriv. Sintetična goriva so v nasprotju s fosilnimi skoraj popolnoma CO2 nevtralna, saj pri izgorevanju v zrak izpustijo ravno toliko ogljikovega dioksida, kolikor ga je bilo potrebnega za njihovo proizvodnjo, poleg tega pa ne vsebujejo primesi, kot so težke kovine in žveplo. Da bi jih lahko uporabljali, ni treba predelovati ne avtomobilov niti distribucijske infrastrukture, kar je še ena od njihovih prednosti.
Zgradili bomo prvo integrirano komercialno tovarno e-goriv na svetu
S pionirskim duhom, ki nas navdihuje že od same ustanovitve znamke Porsche, smo se lotili projekta izgradnje prve komercialne tovarne e-goriv na svetu. Naša ideja o integrirani trajnostni proizvodnji okolju prijaznega goriva se je pričela uresničevati septembra 2021, ko smo z našimi partnerji Siemens Energy, HIF, Enel, ExxonMobil, Gasco in ENAP položili temeljni kamen tovarne »Haru Oni«. Tovarno klimatsko nevtralnega e-goriva gradimo v čilenski Patagoniji, severno od mesta Punta Arenas. Lokacija nudi odlične naravne pogoje za izkoriščanje vetrne energije, ki jo potrebujemo za proizvodnjo stroškovno ugodne zelene elektrike.
Za proizvodnjo e-goriva potrebujemo le elektriko, vodo in zrak
Proizvodnja sintetičnega e-goriva se prične s postopkom elektrolize, pri katerem iz vode pridobimo vodik. Vodik nato združimo z ogljikovim dioksidom, ki ga izločimo iz zraka. Z združitvijo nastane metanol, tega pa z nadaljnjimi postopki pretvorimo v sintetično gorivo. Seveda je postopek nekoliko zahtevnejši, kot smo ga tu opisali, ima pa tak princip pridobivanja sintetičnega goriva velik potencial za masovno proizvodnjo. V letu 2022 načrtujemo proizvodnjo 130.000 litrov e-goriva, do leta 2024 pa bomo proizvodno kapaciteto povečali na 55 milijonov litrov. Še večji skok proizvodnje načrtujemo do leta 2026, ko bomo lahko proizvedli kar 550 milijonov litrov e-goriva na leto. V prvem letu proizvedeno gorivo bomo v celoti porabili za poganjanje naših dirkalnikov 911 GT3 Cup v seriji Porsche Mobil 1 Supercup, kasneje pa bomo z e-gorivom polnili tudi rezervoarje cestnih modelov 911, ko bodo zapuščali tovarno. Tako se bodo naše stranke na prvo vožnjo zapeljale z okolju prijaznim navdušenjem.
Za več informacij o proizvodnji e-goriva v tovarni Haru Oni obiščite spletno mesto haruoni.com
Si želiš med prvimi zvedeti novice o vozilih Porsche in ponudbah Porsche Centra Ljubljana? Prijavi se na naše e-novice.
Prišlo je do napake.
Vaša prijava na e-novičnik je bila uspešna!
Naša spletna stran za namen izboljšave delovanja uporablja nasljednje vrste piškotkov (podroben opis namena uporabe in obdobja hrambe je na voljo tukaj)