Tehnologija Porsche E-Hybrid se je rodila na dirkališču, z leti razvoja pa je svoje mesto našla tudi v najzmogljivejših cestnih modelih Porsche Cayenne in Panamera. Združitev moči bencinskega in električnega motorja se odraža v večji hitrosti, učinkovitosti in vzdržljivosti teh avtomobilov.
Od prvega hibridnega avtomobila na svetu do zmag v Le Mansu
Čeprav se na prvi pogled morda zdi, da so hibridni avtomobili zapeljali na ceste šele v zadnjih letih, pa je zgodba v resnici popolnoma drugačna. In mirne vesti lahko zapišemo, da smo hibridno zgodbo pravzaprav pričeli pisati ravno pri Porscheju.
Že leta 1898 je Ferdinand Porsche svetu predstavil svoj prvi avtomobil Egger-Lohner C.2 Phaeton, ki je bil - na presenečenje mnogih - električen. Le dve leti kasneje je izdelal še prvi hibridni avtomobil na svetu, Semper Vivus. Poganjala sta ga dva elektromotorja na kolesih, ki sta elektriko črpala iz baterije. Ko se je ta izpraznila, je voznik z dvema bencinskima motorjema zagnal generator, ki je ustvaril dovolj električne energije za nadaljevanje vožnje.
Kljub takrat revolucionarni in obetavni tehnologiji, se je avtomobilska industrija v naslednjih desetletjih usmerila v razvoj motorjev na notranje izgorevanje. Temu trendu smo sledili tudi pri Porscheju ter z njim vstopili v tehnološko obdobje visokozmogljivih in učinkovitih motorjev.
Po dobrem stoletju številnih uspehov na dirkališčih po vsem svetu je ideja o hibridnih avtomobilih ponovno zaživela. Leta 2010 smo na dirkališče poslali naš prvi hibridni dirkalnik 911 GT3 R Hybrid, na ceste pa je zapeljal tudi naš prvi serijski hibrid, Cayenne S Hybrid.
Korak bližje današnji tehnologiji Porschejevih hibridov smo naredili v letu 2013, ko smo javnosti predstavili prvega superšportnika med priključnimi hibridi - legendarni model 918 Spyder. Pol dirkalnik in pol cestni avtomobil je takrat naznanil vstop v vzdržljivostni avtomobilski šport.
Prvenstvu FIA World Endurance Championship smo se pridružili leta 2014 in z legendarnim dirkalnikom 919 Hybrid v kategoriji LMP1 med leti 2015 in 2017 trikrat zapored osvojili prvo mesto na dirki 24 ur Le Mansa. Takrat revolucionarna hibridna tehnologija je danes srce naših modelov Porsche E-Hybrid.
Dirkalna tehnologija je danes na cesti
Pogonski sklop, ki danes poganja naše priključne hibridne modele Cayenne in Panamera je torej rezultat intenzivnega razvoja te tehnologije v zadnjih dvajsetih letih. Izboljšav so bili deležni tako bencinski motorji, ki so postali precej učinkovitejši, kot tudi električni motorji, ki so danes precej močnejši.
Kljub temu, da se električni motor, ki je vgrajen v vse hibridne modele Cayenne in Panamera, ponaša s kar 100 kW (136 KM), je majhnost njegova prednost. Zaradi kompaktne zasnove je lahko vgrajen neposredno ob menjalnik bencinskega motorja. Delovanje električnega in bencinskega motorja je tako zvezno in usklajeno, da oba skupaj prenašata moč na cesto kot ena sama enota. Kombinacij delovanja obeh motorjev je praktično neskončno, v osnovi pa tehnologija Porsche E-Hybrid omogoča štiri načine vožnje. Vsakega od njih vam svetovalca v Porsche Centru Ljubljana, Ines in Filip, predstavljata v zgornjem videu, vabimo pa vas tudi k branju prispevka o tehnologiji E-Hybrid.
Hibridni modeli Porsche Panamera
Ljubitelji bencina in elektrike lahko izbirate med tremi različicami hibridnih Panamer. Vse so na voljo kot limuzina, podaljšana limuzina Executive ter Sport Turismo.
.
Panamera 4 E-Hybrid
Vstopni model poganjata 100 kW (136 KM) električni motor in 2,9-litrski biturbo šestvaljnik. Skupaj proizvedeta 340 kW (462 KM) ter 700 Nm navora. Limuzinska različica od 0 do 100 km/h pospeši v 4,4 s, najvišja hitrost pa znaša 280 km/h.
.
Panamera 4S E-Hybrid
Tudi to Panamero poganja 2,9-litrski biturbo šestvaljnik, ki v kombinaciji s 100 kW (136 KM) električnim motorjem razvije 412 kW (560 KM) in 750 Nm navora. V limuzinski izvedbi potrebuje 3,7 sekund z mesta do stotice, pospeševanje pa se nadaljuje vse do 298 km/h.
.
Panamera Turbo S E-Hybrid
Najmočnejšo hibridno Panamero poganja 4-litrski biturbo osemvaljnik, ki v kombinaciji s 100 kW (136 KM) električnim motorjem doseže neverjetnih 515 kW (700 KM) in 870 Nm navora. Limuzina potrebuje za pospeševanje od 0 do 100 km/h le 3,2 s, njena najvišja hitrost pa znaša 315 km/h.
Hibridni modeli Porsche Cayenne
Hibridni Cayenne je na voljo v dveh različnih motorizacijah. Vsi modeli pa so na voljo kot SUV in Coupé.
.
Cayenne E-Hybrid
Tudi vstopni model hibridnega Cayenna s 100 kW električnim motorjem in 3-litrskim turbo šestvaljnikom razvije 340 kW (462 KM) in 700 Nm kombiniranega navora. SUV pospeši z mesta do 100 km/h v 5 s, pospeševanje pa se ustavi pri 253 km/h.
.
Cayenne Turbo S E-Hybrid
Cayenne v najmočnejši hibridni različici s skupnim delovanjem 100 kW električnega motorja in 4-litrskega biturbo osemvaljnika razvije 500 kW (680 KM) ter 900 Nm skupnega navora. Tako motoriziran SUV pospeši od 0 do 100 km/h v 3,8 s, najvišja hitrost pa znaša 295 km/h.
Si želiš med prvimi zvedeti novice o vozilih Porsche in ponudbah Porsche Centra Ljubljana? Prijavi se na naše e-novice.
Prišlo je do napake.
Vaša prijava na e-novičnik je bila uspešna!
Naša spletna stran za namen izboljšave delovanja uporablja nasljednje vrste piškotkov (podroben opis namena uporabe in obdobja hrambe je na voljo tukaj)